28 Ιανουαρίου 2013



Βιβλία - βιβλιοθήκες

Ο μαγικός κόσμος των βιβλίων


Πες μου κάτι, τι αξίζει πιο πολύ από φλουριά;
Πες μου κάτι, τι χαρίζει γέλιο, κέφι και χαρά;

Έλα, πες μου τι γεμίζει παρηγόρια την καρδιά;
Έλα, πες μου, τι σκορπίζει την πιο μαύρη συννεφιά;

Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει και δακρύζω,
Που με κάνει να γελάω, που με κάνει να ελπίζω;

Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει να γιορτάζω,
Που με κάνει να πετάω, στα ουράνια να καλπάζω;

Ένα βιβλίο! Ένα βιβλίο!
Ένα βιβλίο που μαγεύει, όνειρα στο νου φυτεύει
Και στο ταξίδι της ζωής, πιστά μας συντροφεύει!

Ευγένιος Τριβιζάς



Ο μαγικός κόσμος των βιβλίων
View more presentations or Upload your own.

Γνωριμία με την Άλκη Ζέη

Με αφορμή την ενότητα του βιβλίου, αποφασίσαμε  να κάνουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι στο μαγικό κόσμο της παιδικής λογοτεχνίας. Επιλέξαμε ανάμεσα από  αγαπημένους συγγραφείς των παιδιών , την Άλκη Ζέη.Πρώτος σταθμός στο ταξίδι μας αυτό, " Το καπλάνι της βιτρίνας " που ήταν το πρώτο της  βιβλίο.  

Φέτος συμπληρώνει μισόν αιώνα στα

ελληνικά γράμματα, γενέθλια που εορτάζονται με "το Καπλάνι της Βιτρίνας"που εκδόθηκε το 1963 και αποτελεί ένα βιβλίο σταθμό στην παιδική λογοτεχνία.

Διαβάστε παρακάτω τι λέει η ίδια η συγγραφέας για το βιβλίο της:

  " Από τα μικρά μου χρόνια ως σήμερα, ας μην πω με ακρίβεια πόσα είναι γιατί θα τρομάξω κι εγώ η ίδια, έζησα έναν πόλεμο, δύο εμφύλιους πολέμους, δύο δικτατορίες και δύο προσφυγιές. Δεν τα έζησα σαν απλός παρατηρητής, αλλά παίρνοντας ενεργό μέρος κάθε φορά κι έτσι και να ήθελα δεν θα μπορούσε το συγγραφικό μου έργο να μην επηρεαστεί από τα γεγονότα  αυτά που συγκλόνισαν τον τόπο μας. Άθελα μου η ζωή μου μπλέχτηκε μέσα στην ιστορία κι έγινα κι εγώ ένα κομμάτι της. Το συγγραφικό μου λοιπόν έργο, θέλω δε θέλω είναι γεμάτο ιστορία.

    Γράφοντας το πρώτο μου μυθιστόρημα Το Καπλάνι της Βιτρίνας, που είναι σχεδόν αυτοβιογραφικό και περιγράφει τα παιδικά μου χρόνια στη Σάμο, πως να μην έχει αναφορές στη δικτατορία του Μεταξά το 1936, που εισέβαλε στη ζωή μας και μπλέχτηκε με τα παιχνίδια μας.      Το μυθιστόρημα αυτό παρόλο που ήτανε το πρώτο μου δε με δυσκόλεψε πολύ. Ούτε το κύριο μέλημά μου ήτανε να μιλήσω στα παιδιά για τη δικτατορία. Αυτά που έγραφα ήτανε ιστορίες που διηγομουνα κάθε βράδυ στα παιδιά μου πριν κοιμηθούν, για την αδελφή μου και για μένα, για τον παππού μας και γενικά για τα παιδικά μας χρόνια στη Σάμο. Τους μιλούσα με πολύ χιούμορ για τα κατορθώματά μας, τους φίλους μας και τα παιχνίδια μας κι όσο για τη δικτατορία ξεπήδησε από μόνη της.

Σε καμιά από τις 33 χώρες που κυκλοφόρησε το Καπλάνι της Βιτρίνας δεν αναφέρθηκε σαν πολιτικό βιβλίο - όπως στην Ελλάδα όταν πρωτοβγήκε το 1963 - αλλά σαν μυθιστόρημα με αναφορές στην ιστορία. Στην Αμερική μάλιστα, την ώρα που στη χώρα μας η χούντα το είχε απαγορέψει, έπαιρνε το βραβείο για το καλύτερο ξένο παιδικό βιβλίο ".

Το ταξίδι μας αυτό είχε απ' όλα: γνώση, χαρά, αγωνία, λύπη, θαυμασμό, συγκίνηση.     
Και φυσικά, ήταν μόνο ο πρώτος σταθμός!   

Δες το παρακάτω βίντεο για να γνωρίσεις τη ζωή και το έργο της Άλκη Ζέη.                      

Μερικά από τα πιο σημαντικά έργα της